Vem sa vad?


Hur många kändisar vet du vad de har sagt?? Gå in på www.veckorevyn.se och se hur många du klarar! Jag klarade 16st, slår du mig? (fuska inte:P)

Några kända exempel;
*"I get to go to a lots of overseas places. Like Canada."
*"So, where is the Cannes film festival being held this year?"

 Vet du inte vilka som sagt detta? Gå bara in och checka på veckorevyn...

Jamie Lynn Spears gifter sig

Jamie Lynn och pojkvännen Casey Aldridge ska gifta sig. Bröllopet ska enligt källan stå på senhösten på bakgården till de nyblivna föräldrarnas hus i Kentwood.

Snart gifter sig Jamie Lynn och pojkvännen Casey Aldridge.

Jamie Lynn och lilla Maddie. Bild från OK! Magazine.
Jamie Lynn med Maddie

Hiss eller diss för Blakes klänning?

Så vad tycker du om den stilsäkra Blake Livertys premiärklänning? Själv tycker jag den är väldigt röda mattan, men jag skulle ALDRIG, jag upprepar ALDRIG sätta den på mig själv! Den ser ut som den häxan i den lilla sjöjungfrun har!


Sarah Jessica Parkers man otrogen!

Under tiden SJP spelade in SATC filmen i LA träffade stjärnans man Matthew Broderick en 25-årig kvinna bakom stjärnans rygg i NY. Och detta äktenskap trodde iallafall jag var stabilt!


Allas våran älskade Björn är tillbaka!

Björn Gustafsson stod på scen igen. Flickfavoriten gjorde comeback i Skara där han tilldelades Torparpriset för sina humorinsatser. Björn gjorde i samband med prisutdelningen ett kort stå upp-framträdande och avslutade det hela med en dikt.  

Björn har under några veckor varit sjukskriven då han gick in i väggen i samband med all publisitet under melodifestivalen. Björn ställde in alla sina framträdanden under sommaren men är nu tillbaka.


J.Lo på shoppingtur med sonen Max

Sångerskan Jennifer Lopez den exklusiva babyklädesaffären Bonpoint på Mahattan, New York. Med sig på shoppingturen hade J.Lo fem månader gamla tvillingarna Max och Emma, och till sin hjälp hade hon barnens mormor Guadalupe.


Levi McConaughey på promenad offentligt för första gången

Förra veckan släpptes de första bilderna på Matthew McConaughey och Camila Alves nyfödda son Levi. Häromdagen syntes den lilla familjen på promenad med sonen för första gången.


Har Kelly Osbourne förlovat sig??

Efter att Kelly Osbourne fotograferats med en diamantring på ringfingret har spekulationerna dragit igång om att hon och pojkvännen Luke Worrell tagit förhållandet till nästa nivå.


Matt Damon ska få en dotter

Matt Damon
och hans fru Luciana ska få en till dotter. De har bestämt att vänta med att bestämma namn till efter att flickan är född.


Andra systrar i jeans filmen har haft premiär

Första filmen älskade jag bara och har stora förväntningar på den andra. Den andra filmen ryktas vara baserad på den fjärde boken och inte på den andra, vilket ju är lite skummt men vi får se. Bla. GG Blake Liverty blev känd i samband med den första filmen och är med i även denna film. De andra skådespelarna som är med är America Ferrera, Alexis Bledel och Amber Tamblyn. Ser fram emot sverigepremiären och hoppas för allt i världen att tvåan är lika bra som ettan...


Madonna sjukt smal

Allas våran Madonna har gått och blivit sjukt smal. Alla ben, muskler och senor syns nu på hennes kropp och ansiktet är helt ihåligt som ni ser på bilderna. Kanske beror detta på pressen tiden under rykterna om skilsmässa mellan henne och maken Guy Richie eller att hennes bror nyss släppt en bok som avslöjar diverse familjehemligheter. Eller känner Madonna kanske att hon inte riktigt hänger med alla de nya unga sångarna kanske? Den över femtio år gamla sångerskan kanske helt enkelt borde släppa taget om karriären och umgås med sin familj istället. För ekonomin lär det inte bli något problem med.


Ronaldo

Den 23 årige Ronaldo slappar och rehabiliterar sig på Beverly Hills hotell. Han är inte helt fel att titta på va??


Födelsedagskalas

Igår var jag som bekant hos Emma för att fira att hon fyllt år. Vi grillade och hade det jättemysigt och sedan sjöng vi lite singstar. Tyvärr hade många lämnat återbud i sista minuten, så vi var bara fem st men det var mysigt ändå. Nu tittar jag på Ellen DeGeneres så jag kan inte skriva mer just nu... xoxo


Äntligen

Nu har jag äntligen internett på min bärbara dator! Underbart så man kan göra något annat än bara spela typ spindelharpan :P

Vad ska ni alla göra idag då?? Själv ska jag hem till den fantastiska Emma som fyllde år för ett tag sedan!

pusspuss


Tubbared

Har idag först varit på loppis där jag köpte lite grejor som jag egentligen inte behövde. Sedan var jag i Tubbared och badade med Sabina några timmar. Har bränt mig i ansiktet där jag nu är fint tomatröd med vita ringar runt ögonen efter solglasögonen. Det var väll allt...


Värmen är äntligen tillbaka!

 Okej, väder brukar man prata om när man inte har något annat att säga. Men, ni får väll ändå 
erkänna att ni är glada att det fina vädret är tillbaka!



Har inte skrivit på ett tag så jag tänkte sammanfatta min vecka;

Måndag 21/7;
Ge-Kås i Ullared med mamma, syrran, Eva, Madelene, Wilma och Marielle. Hittade inget speciellt i klädväg (bara en superfin rosa sommarklänning...) men hårsprej och liknande är alltid bra att ha!

Tisdag 22/7;
Borås med värmlands gänget. Hittade ett sött vitt linne med stjärnor från H&M på rean. På kvällen badade och grillade vi.

Onsdag 23/7;
Liseberg hela dagen. Wilma och jag åkte tåget dit då hon aldrig hade gjort det innan. Hon brukar vara blyg men hon tjôtade hela vägen (45minuter). Någonstans på vägen stälde hon sig upp mitt i vagnen och dansade hula-hula. Sedan kom hon och skrek till mig att det var en konstig tant som stirrade på henne (tanten satt bakom oss). Men det är väll sådan man får stå ut med när man umgås med en 6-åring...

Torsdag 24/7;
Barnvakt för Vilma och Selma. Åkte bussen till stranden och fikade hos faster Britta med dem. Sedan åkte vi hem och åt tacos och så åkte vi till stranden igen...

Fredag 25/7;
Barnvaktsjobb mellan 8.00-14.00. Sedan så hade jag och min syster ett storbråk... Men vi är sams igen. Och så har lönen äntligen kommit in på kontot! Så då blir det kanske bio imorgon! Vi får se, ska nog på loppis imorgon iallafall= underbart roligt! Nu ska jag iallafall umgås med min familj. Det var ett tag sedan. Pusspuss


TV-Tönt??

TV-serier du har sett minst ett avsnitt ur:

[x] Gilmore Girls
[x] Grey's Anatomy
[ ] Prison Break
[x] Desperate Housewives
[x] OC
[x] One Tree Hill
[x] Vänner
[  ] Förhäxad
[  ] 24
[x] Simpsons
[  ] Scrubs
[  ] CSI
[  ] CSI Miami
[  ] CSI New York
[x] Jordan Rättsläkare
[x] Joey
[ ] Bones
[  ] Dawson's Creek
[  ] Heroes
[  ] House
[x] Brothers and sisters
[x] Sex and the City
[ ] Navy CIS
[  ] Lost
[  ] My name is Earl
[x] Ugly Betty
[  ] Smallville
[x] Southpark
[  ] Stargate Atlantise 
[  ] Dallas
[ ] The 4400
[ ] The Office
[  ] Two and a half men
[ ] Spin City
[ ] Cold Case
[ ] Criminal Minds
[ ] Baywatch
[ ] Lilla huset på prärien
[ ] Shark
[x] Tredje klotet från solen
[x] Law and order
[x] Våra bästa år
[x] Sabrina Tonårshäxan
[x] Malcolm - Ett geni i familjen
[x] Alla älskar Raymond
[  ] Ghost Whisperer
[ ] 8 simple rules
[x] Svensson Svensson
[x] Lizzie McGuire
[ ] Sunset Beach
[x] Magnum
[  ] VIP
[ ] Stacked
[x] Myggan
[  ] Vita huset
[x] Advokaterna
[x] Ally McBeal
[x] Las Vegas
[ ] Xena
[  ] Entourage
[x] Will & Grace
[  ] Beverly Hills
[x] Sjunde himlen
[x] Dharma & Greg
[x] fresh Prince in Bel Air
[x] Skilda Världar
[x] Nanny
[  ] Tre Kronor
[ ] L-word
[x] Vita Lögner
[ ] Andra Avenyn
[x] Rederiet
[x] Hem till gården
[ ] How I met your mother
[x] Thats 70:s Show
[  ] Alias
[x] Seinfield
[x] Glamour
[x] Huset fullt
[ ] Mitt liv som död
[ ] The Shield
[ ] Close to home

Totalt:39


0-10 Scout
11-30 Normal
31-54 Soffpotatis
55-69 Nörd
70-      Inget liv

Att jag är en soffpotatis är inget jag inte redan visste...


Fjortis?

Jag är 24,3% fjortis. Vad är du? Testa dig på www.fjortispoäng.se om du inte redan gjort det...

Soy Hulken

Gjorde ett test på http://www.testportalen.se/ och det blev så här...

Hulken
64%
Fantomen
58%
Robin
56%
Wolverine
52%
Kattkvinnan
47%
Stålmannen
46%
Batman
39%
Spindelmannen
38%
Hellboy
36%
Du är en grön ensamvarg med
en otrolig styrka.

Lakrits- Hiss eller diss??

Så hissar eller dissar ni lakrits. Själv undviker jag det som pesten, diss för mig då alltså.



"veckans goaste"

Denna veckans goaste tycker Sabina är tacos för det ska vi äta nu. Men jag måste nog säga att lösgodis är godare. Fast det säger Sabina att hon tycker med... Lakrits är däremot ingen favorit, då äter jag hellre bönor, men det gör inte Sabina. Ska bli kul att se om vi kommer överens sedan när vi ska plocka till filmen...


Vecka 29s snygging

Denna veckas snygging blir Heath Ledger. Detta pga. att jag snart ska se en film med honom. Dålig motivering? Kanske. Men han såg ju ganska bra ut...


Inget gothia idag...

Skulle till Gothia diskot med Sabina snart men vi hoppar över det och har filmkväll istället. Mysigt! Emmas kommentar: "man börjar känna sig megagammal där" och Sabina: "då slipper jag raka benen idag". Så det här beslutet underlättar för alla... hehe. Tur att Anna inte behöver åka dit igen då hon blev livrädd så fort någon av motsatt kön närmade sig... Sabina vill även tillägga att kommentaren ovan inte betyder att hon aldrig rakar benen utan att hon när hon jobbar gör det varannan dag, så nu vet ni det... Trevlig kväll allesammans, hur ska ni tillbringa den?? XOXO

Är alla upptagna...eller?

Börjar bli lite smått irriterad då vissa antar att det alltid är jag som ska ringa... Tydligen är det också andra som tycker så också. Men nu har folk börjat höra av sig igen vilket är kul!

Synd bara att Emma åker till Spanien i morgon, det känns nästan som det har blivit "tradition" att åka på torsdagskväll med dig Emma. Fast vi missar ju egentligen inget, för det är bara Rydell o Qucik som kommer och dem har man sett två gånger iallafall och andra gången var väll exakt som första.

Och det var grymt roligt att träffa Anna i Onsdags för vi hade inte träffats på över en månad! Så Anna om du inte är fullt upptagen med Henke så kanske vi kan träffas snart igen!?:P Skulle vi träffas i helgen föresten?

Sabina ska jag åka till snart och det ska bli mysigt för henne har jag inte heller träffat så mycket. See you soon darling!

Nu ska jag måla naglarna, pusspuss till nästa gång!

E.M.D på torget ikväll

E.M.D kommer till torsdagskvällen i Borås idag ich det skall man väll ta och se på. Inte för att det egentligen är ngt speciellt med dem, de är varken särskilt snygga eller särskilt välsjungande, men det är ju trots allt torsdagskväll och det missar man inte gärna... Om det nu inte skulle vara så att "I love europe" Christer Sjögren kommer, då skulle jag nog sprungit åt andra hållet...


Tvillingflickor

Angelina Jolie och Brad Pitts tvillingar föddes natten mellan Lördag och Söndag i Frankrike. Tvillingar uppges vara flickor men ingen bekräftelse från Brangelina har kommit. Det var väll i stort sett allt...


Vecka 28s snygging.

Eftersom ingen annan snygging utmärkts sig speciellt mkt denna vecka får helt enkelt Adam Tensta äran denna vecka. Detta dock inte helt pga. utseendet...


Ny dator

Fick precis en något försenad julklapp av mina föräldrar. Anledning; har inte hittat vad jag ville ha innan så nu bestämde päronen helt enkelt.


Kändisnytt

Mi Ridell åkte tåget från Göteborg. Hoppade på tåget med man och barn vid Lisebergsstationen enligt källan och av i Borås. Tydligen skall de idag träffa vänner och äta skaldjur, men barnen skall få tacos pga. att de inte äter skaldjur...

Fotbollsspelaren Anders Svensson köpte igår torsdag sallad på hemköp i Bollebygd.

Mörkhyad fd. idoldeltagare med afrokrull besökte igår Borås.

Adam från Tensta

Såg Adam Tensta i Borås igår och det var helt fantastiskt. Stod nästan längst fram med Helny och Emma. Hela publiken bara skrek, hoppade och sjöng med. Underbart! Det var svettigt och efter kändes det som att man genomgått ett helt aerobic-pass. Definitivt bästa torsdagskväll jag varit på någonsin, varken Martin Stenmark eller BWO lyckades få igång publiken så här mycket. Nästa vecka kommer E.M.D och det blir tufft för dem att slå det här. Var du inte i Borås igår missade du något.



Kommentar från syster; "det var så bra att man inte ville det skulle ta slut så man var tvungen att gå därifrån"

Mer bilder på min bilddagbok; jag heter emsannn


Hollywoods babyboom

Antar att ni inte missat babyboomen i Hollywood som pågår just nu. Här är några exempel.

Den 11 januari blev Nicole Richie och Joel Madden föräldrar till lilla dottern Harlow Winter Kate Den 11 januari blev Nicole Richie och Joel Madden föräldrar till lilla dottern Harlow Winter Kate

Den 12 januari välkomnade Christina Aguilera och maken Jordan Bratman sonen Max Liron till världen Den 12 januari välkomnade Christina Aguilera och maken Jordan Bratman sonen Max Liron till världen

Den 20 januari fick Chris Den 20 januari fick Chris "Mr. Big" Noth och Tara Wilson sonen Orion

Den 22 februari fick Jennifer Lopez och Marc Anthony tvillingar, sonen Max och dottern Emme Den 22 februari fick Jennifer Lopez och Marc Anthony tvillingar, sonen Max och dottern Emme

Den 12 mars fick Den 12 mars fick "Sabrina - tonårshäxan" Melissa Joan Hart och Mark Wilkerson sitt andra barn, en son som heter Braydon

Den 16 mars kom Halle Berry och Gabriel Aubrys dotter Nahla till världen Den 16 mars kom Halle Berry och Gabriel Aubrys dotter Nahla till världen

Den 13 april fick Cate Blanchett och Andrew Upton en son för tredje gången, han döptes till Ignatius Martin Den 13 april fick Cate Blanchett och Andrew Upton en son för tredje gången, han döptes till Ignatius Martin

Den 23 maj fick Jack Black och Tanya Haden sitt andra barn, sonen Tommy Den 23 maj fick Jack Black och Tanya Haden sitt andra barn, sonen Tommy

Den 7 juni blev Jessica Alba mamma för första gången när hon födde sin och Cash Warrens dotter Honor Den 7 juni blev Jessica Alba mamma för första gången när hon födde sin och Cash Warrens dotter Honor

Den 9 juni fick Tori Spelling och Dean McDermott dottern Stella Doreen Den 9 juni fick Tori Spelling och Dean McDermott dottern Stella Doreen

Den 19 juni blev Jamie Lynn Spears och Casey Aldridge föräldrar till dottern Maddie Briann Den 19 juni blev Jamie Lynn Spears och Casey Aldridge föräldrar till dottern Maddie Briann

Den 7 juli fick Nicole Kidman och Keith Urban dottern Sunday Rose Den 7 juli fick Nicole Kidman och Keith Urban dottern Sunday Rose

Den 7 juli blev Matthew McConaughey och Camilla Alves lyckliga föräldrar till en pojke som heter Levi Den 7 juli blev Matthew McConaughey och Camilla Alves lyckliga föräldrar till en pojke som heter Levi

Fler nyblivna föräldrar;
Den 9 januari fick Toni Collette sitt första barn, dottern Sage, med Dave Galafassi
Den 5 mars fick Brooke Burke sonen Shaya ihop med David Charvet
Den 12 april fick "Huset full"-stjärnan Jodie Sweetin och Cody Herpin sitt första barn, en dotter som heter Zoie
Den 30 juni välkomnade skateboardkungen Tony Hawk och Lhotse Merriam dottern Kadence Clover till världen

De här kändisarna väntar också barn;

Ashlee Simpson och Pete Wentz

Ethan Hawke och Ryan Shawhughes

Gwen Stefani och Gavin Rossdale

Minnie Driver

Matt Damon och Luciana Barroso

Angelina Jolie och Brad Pitt

Adam Sandler och Jackie Sandler

Gillian Anderson och Mark Griffiths


Svenska stjärnor som ska ha barn;
Shirley Clamp



Favoriter vecka 28





Ett blommigt och hippieinspirerat linne från La Redoute för 299:- är helt i min smak.



Skulle nog vilja ha de här byxorna till toppen. Enkla korta byxor i denim. Också från La Redoute. Pris: 279:-



Tygskor funkar alltid. 199:- på din sko.

Textile shoe

Väska från H&M för 99:-



Örhängen H&M 39:50







Ellen deGeneres

Såg precis Ellens show och den är helt underbar. Man kan tycka att en nyförlovad lesbisk femtioåring med ryggproblem och gymnastikskor inte är något mot tex. Ophra men ellen slår sin granne med hästlängder. Har du missat Ellen? Riktigt synd för dej, men det kan du lösa genom att sätta på kanal5 på vardagarna runt kl. 12.50. You will not regret it!


Ellen och fästmön Portia

Sötaste paret



Det sötaste kändisparet just nu; Blake Lively och Penn Badgley!




Stjärnornas semesterbilder

Så här ser stjärnorna ut på semstern.

 
Lindsay Lohan på stranden i Miami


Jennifer Aniston och Courtney Cox på semester på Hawaii


Jim Carrey och hans flickvän Jennie McCartney på stranden i Malibu


Nicole Richie vid sitt privata strandhus


Matthew McConaughey på semester i Australien


Brittan på Costa rica


Vår egen Madeleine i Saint Tropez


...drottningen var självklart också där


I Saint Tropez var även Naomi Campell och pojkvännen Marcus Elias.


Den nyförlovade Ellen Degenerous med sin Portia i Italien.


Kate Beckinsale med maken Len Wiseman på stranden


Jordan på Australiensiska guldkusten.


bilderna från www.veckorevyn.se där det finns fler bilder på semes


Hit?

Ursöt tuptopp från DONNA KARAN. Kostar £105.00 på Harrods. Hit eller not??


Floral Strapless Top



Klänning från Harrods

Hit eller diss på denna klänning från Harrods?? Skulle själv inte betala de £329.00 den kostar av flera anledningar. Min systers första reaktion var "häftig" och jag är nog villig att hålla med henne, men vad tycker ni??


See by Chloé Abstract Print Drop-waist Dress

Godisförbud slut

Har nu inte ätit godis, kakor mm. på 6månader. UPPDRAG SLUTFÖRT:P

Jäklar

Hoppsan, det var visst otroligt lång tid sedan jag skrev... Jag visste ju att det gått ett tag men...Strunt samma. På den här månaden då jag inte skrivit har jag fått sommarlov. Fast det har inte funnits någon tid att slappa riktigt än.

Först fyllde pappa 50år och jag och mamma städade och lagade mat nästan ihjäl oss. Sedan fick jag jobb på kyrkogården och där har jag jobbat i tre veckor. Jobbet innebär att man har hand om fondgravar mm på kyrkogården, städar lokaler, målar, tvättar fönster mm. Ett helt okej arbete men det är klart att det inte var så roligt när man blockade ogräs i ösregn en hel dag och till slut hade lera till armbågarna (innanför regnstället). Men jag skulle definitivt vilja jobba där igen, trots detta.

Nu är jag ute i väby och passar mina underbara småkusiner Vilma och Selma tillsammans med min syster. Kom i söndags och åker hem imorgon. Men nu har jag inget annat intressant att skriva, så nu slutar jag för denna gången. XOXO

RSS 2.0